7 Mart 2016 Pazartesi

Uruguay / Montevideo da Karnaval Tadında Bir Gün

Bir terminal şehin merkezinden uzağa konulmamalı!

İlk tepkim bu oldu Montevideo ile ilgili olarak. Kalacağım yeri belirlerken terminale yakın olması benim için önemliydi böylece gezdikten sonra çantamı alıp çıkabilirdim ertesi günü. Ancak Montevideo da bu pek mümkün olmayacaktı belli ki. Bu sebeple hostel i inince ayarlarım diyerek bir kaç adres kaydedip çıkmıştım yola. iyi ki de öyle yapmışım!

Colonia dan Montevideo ya ordan da Punto del Este ye devam eden 2 otobüs firması vardı. Fiyatları aynı ancak saatleri farklı. Ben gün içerisinde daha sık araç çıkartan COT firması ile seyahat etmeyi tercih ettim. Wifi si olan baya rahat koltuklu bir otobüste geçirdiğim 3 saatlik yolculuktan sonra vardım Montevideo ya.
İlk sorun merkeze nasıl giderim? di. Otobüsten inerken bir kız da bana aynı soruyu yöneltince, bilmiyorum ama bekle beraber bulup gidelim dedim.. ve öğrendik ki taksi dışında pek mümkün değilmiş merkeze ulaşmak. iki kişi olarak taksiye binip bölüşmeyi planladık, özellikle de orda çalışan bir bayan taksinin çok pahalı olmayacağı konusunda bize garanti verince, girdik taksi bekleyenler kuyruğuna:)
Kız direk hostele gideceğinden bahsetmişti. Ben de henüz hostel ayarlamadığımdan bahsettim. Onun hangi hostele gideceğini sordum. Lonely Planet ta ve son yaptığım araştırmalarda en iyiler arasında çıkan El Viajero da kalacağını öğrenince, peki ben de kalacağım yeri buldum o zaman dedim birlikte hostele gittik.
Bu hostel ayarlamadan gidip, hoş denk gelme sayesinde, Montevideo yu kafa dengi meksikalı bir arkadaşla gezme imkanı yakalamış, hatta meksiko city de bir kapım olmuş oldu :)

Montevideo

Turistik peatonal, sabah erken saatler olduğu için dükkanlar henüz açık değil

Turist ve yerlisi ile dolu ana caddeleri, düzenlenmiş ve gezilmek üzere planlanmış tarihi bölgesi, koca koca binalarla çevrelenmiş sahil kesimi ile çok renkli ve dolu bir şehirdi Montevideo. Nehre sırtını dönmüş Buenos Aires ten sonra nehir manzaralı yüksek yapıları ile dikkatimi çekti bu şehir ancak buna rağmen sahilin bu kadar dışlanmış (yürüyüş yapılacak bir yol yapmışlar ama ne bir bank ne bir kafe vardı nehir manzaralı) olması da şaşırttı. Liman ile kesilen sahil bandından sonra tarihi kent merkezine geçtik.

Tiyatro salonları, kültür merkezleri gibi etkili mimari yapıları, Özgürlük Meydanındaki gibi tarihe saygı anıtları, korunmuş binaların arasında gezerken karşımıza çıkan rengarenk kafeleri ve turistlere hitap eden dükkanları ile yoğun bir turistik merkez olduğunu  gösteriyordu bize.

Tarihi merkezdeki ünlü yapı aktif olarak kullanılan Solis Tiyatro binası

İnsanları sıcak ve büfedeki satıcının bile farklı kültürlere ilgili ve meraklı olduğu bu memlekette bize en garip gelen şey neydi biliyor musunuz ? ' isterseniz nasıl yetiştirildiğini öğretebiliriz' yazılı mariguana dükkanı :) Turistik merkez içerisinde, yeşili bol, ilginç bir dükkandı ve bize Uruguay da mariguananın yasal olduğunu hatırlatan garip bir etki yarattı..

Montevideo için çok uzun bir vakit ayırmak istemediğimden şehri gezdikten sonra müzeler arasında eleme yapıp ucu ucuna kaçırdığım festivalin hiyakesini incelemeye Karnaval Müzesi ne gittim. Şansıma bir grup minik öğrenciler için yapılan bir hikaye anlatımına denk geldim..

Uruguay bir çok ülkenin işgali ile mimari olduğu gibi kültürel de bir çok renk barındırmaktaymış. Ancak köle olarak getirilen afrikalılar ile asıl karmaşayı yaşamış. Üzerlerindeki kıyafetler dışında hiç birşeyleri olmadan getirildikleri bu ülkede, geçirdikleri zaman içerisinde, biraz daha kendilerini iyi hissetmek için kendi müziklerini, bir takım kıyafetlerini kendi aralarında ortaya çıkarmaya başlamışlar. Ve bununla birlikte Uruguay kültürüne de afrika ritmleri ve renkleri katılmış.

Montevideo da düzenlenen bu festivalde de bu yeni kültürün bir nevi sunumu ve kutlaması olarak görülmekteymiş.  Türlü tasarımcılar, karnaval için düzenledikleri koleksiyonlar için bir çok malzeme, renk ile değişik konseptler yaratarak bir çok ilginç görsel ile farklı etkiler yaratmışlar.

Gördüğü ya da yaşadığı herşeyin her zaman kolaksiyonlarına katkısı oldugunu söyleyen tasarımcılar bazen cam, bazen kumaş bazen farklı materyaller ile sürekli bir yenilik ve çeşitlilik yaratmaya çalışmışlar.

Kültürün konsantre olarak anlatıldığı ve tariflendiği bu müzede edindiğim bilgilerin keyfini çıkararak Montevideo gezimi tamamlayıp, arkadaşımla beraber kendimize yiyecek birşeyler alıp, hostelin yolunu tuttuk. Bir Arjantinli bir Meksikalı ve bir Türk ten oluşan masamızda yemeğimizi paylaştıktan sonra onlar Montevionun dışındaki bir iki turistik bölgeyi gezmeye giderken ben de artık denize girmek istiyorum diyerek Punto del Este ye doğru yola çıktım.