2 Mart 2016 Çarşamba

Uruguay / Colonia Çıkarması

Yanlız başına seyahate çıkamama..

Tam 3 kere Uruguay a geçiş için feribot iskelesine geldim. İlk ikisinde geri döndüm :) Her seferinde bi bahanem vardı ama doğruyu söylemek gerekirse en ideali bulmak ile yanlız başıma yabancı bir ülkeye gitmek arasındaki endişem arasında çok ince bir çizgi vardı bence :)

Plata Nehri üzerinde açık havada seyahat



Sonunda Buenos Aires ten kalkan Buquebus feribotları ile 3 saatlik bir yolculuğun ardından, Uruguay ın Colonia Del Sacremento adlı şehrine vardım. İlk inişim biraz uykusuzluk ve biraz da sersemlik ile  'şimdi ne tarafa gideceğim' şeklinde oldu :) Daha önceden indirdiğim haritaya göre bulunduğum yer, otobüs terminali ile tarihi kent merkezi arasında idi.
Bu Uruguay gezimi pek bi gezgin gibi değil de daha çok bir turist gibi planlamıştım. Çoğunlukla Arjantinlilerin (dayım dahil) tatil yeri olarak reklamını yaptığı Punto del Este ye gidip, plajların tadını çıkarmaktı amacım. Ancak Uruguay a kadar gelmişken bir kaç önemli yerini gezmeden de gitmek olmaz dedim. Colonia da gezmeden önce Punto del Este ye direk giden buquebus servisini almadan önce nasıl gidebileceğimi bilmem gerekiyordu. Bu sebeple önce terminale gittim ve direk Punto del Este ye araç olmadığını, Montevideo aktarmalı olarak gitmem gerektiğini öğrendim. Zaten Montevideo ya da uğrama planım olduğu için bunu beğendim. Ancak Uruguay için çok vakit de kaybetmek istemediğimden, eşyalarımı otogardaki emanate bırakıp, Montevideo ya akşam gidebileceğim saatleri öğrenip, kendimi Colonia nın sokaklarına attım.

Colonia del Sacremento

Portekizliler İspanyollar tekrar Portekizliler arada bir de Brezilya lıların fethettiği şehir sonunda Uruguaylıların olmuş:) Sakin ve sevimli bir tarihi kasaba olma özelliği gösteren Colonia güney amerika seyahati yapanların sakin bir dinlenme  noktası olarak değerlendiriliyor. Taş bloklardan yapılmış nehre açılan sokakları, balık avlayan ya da güneşlenen insanları ile tarih ile kültürün, keyif ile zevkin birleşimi bir turistik şehir Colonia. Buenos Aires ten kalkan feribotlar ile (1 saatlik gelen hızlı feribotları da mevcut) günü birlik ya da kısa süreli turistik turların yapıldığı bir yer. Haftasonları yerel turistleri de barındırmakta. Golf arabaları ya da motorlar gibi araçlar kiralanarak gezilebilmekte.
Çoğunlukla portekizlerden kalan yapıların görüldüğü tarihi bölge unesco koruma listesine de girmiş. Tarihi bölgede ispanyol, portekiz, ulusal şeklinde bir çok minik müze bulunmakta. Bölge içerisindeki büyüklü küçüklü bir çok kafe restoran ve barın, genellikle ahşap masa ve sandalyeli, mini bahçeli, albenisi çok ancak fiyatları da oldukça yüksek.. Ayrıca öğlen yemeği ve akşam yemeği saatleri dışında genelde kapalılar, ara saatlerde oturmaya niteyiniz var ise, park ve bahçelere talim olmak ya da açık kalan şehir içindeki 2 3 yeri arayıp bulmak durumundasınız..

Tarihi bölgenin girişi / Tarihi kent kapısı


Sevimli sokaklarında güneş altında olmadığınız sürece saatlerce yürüyebilir, karşınıza çıkan insanların gülümseyerek sizi selamlamalarına şaşırabilir, marketlerinde bulabileceğiniz hazır yemekleri ile ucuza karnınızı duyurabilirsiniz. Bu romantik ve sevimli şehirde yapacak pek birşeyiniz olmasa da o kadar kolay ayrılmak istmeyeceğinize emin olabilirsiniz.

Nehir manzaralı canlı müzikli bir bar ve dekorasyonu


Ben yanlış saatlerde gezdiğim için biraz sıcaktan bunalmış, biraz da Punto del Este ye ulaşabilmek için gitmem gereken ilk aktarma noktası olan Montevideo ya çok geç vakitte ulaşmamak için (hostele bir türlü karar veremediğim için sıkıntı olmasından korkuyordum), akşam 7 otobüsüyle dönmeye karar verdim. Belki dönüşte akşam saatlerinde bir kaç saat daha bu sevimli kasabaya ayırabilirim düşünceleriyle Colonia ya veda ettim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder