23 Şubat 2016 Salı

Arjantin / Buenos Aires in Cihangirinde Takılmak

Buenos Aires in Cihangirinde Takılmak

Yeniden Buenos Aires! 4 sene sonra yine Buenos Aires sokaklarında dolaşmak tadından yenmez bir keyif.. Gezinin geri kalanından farklı çünkü burda aile evi var.. Yoğun bir koşuşturmacadan sonra Türkiye den çıkış noktası olarak kendimi aslında hala güvenli limanlara atmak bilmiyorum nasıl değerlendirilir ama öyle oldu benim için :)

Geçen seferki gibi daha körüklüde nemle ve sıcakla karşıladı beni ''Güzel Havalar'' şehri -yazın burda bulununca bu ismi sorgulamıyor değil insan- uçakların gece yarısı inmesi güzel bence bu noktada çünkü Türkiye nin kışından çıkıp Arjantin in öğlen güneşine inmek istemezmişim.. Bunu ilk gün o harikulade ağaçlı kaldırımlarda edilen kahvaltı sonrası merkezde betonların altında en sıcak saatleri geçirirken daha da bi iyi anladım :)

İlk gün şansıma şehrin biraz uzağındaki evimize değil de, şehrin merkezinde (Palermo ) bir yerde konakladık. Sabahleyin serin bir duşun ardından 1 blok ötede Jorge Luis Borges in eskiden oturduğu (şimdi ofis olarak kullanılan) dairenin altında onun anısına açılan kafede kahvaltı edince keyfime diyecek yoktu!

Palermo şehrin popüler olan, değeri yüksek bir bölgesi. Biraz aslında İstanbul un Beyoğlusu gibi. İsminden dolayı değerli etkisi yarattığı için her geçen gün de sınırlarını genişleten bir bölge olma özelliğini taşıyor. Palermo Soho denilen kısım ise bildiğiniz Cihangir :) Belli bir kültür ve maddi duruma sahip kişilerin tercih ettiği, sabahları şortlarını çekip koşuya çıktıkları, köpeklerini gezdirdikleri, öğlenleri en ciks kafelerin bulunduğu, akşamları en cool barların olduğu bir bölge :) Dalga geçiyormuşum gibi algılamayın lütfen! Gençlerin çoğunlukla tercih ettiği ve kattığı değerle yükselen ve muhtemelen bir süre daha yükselmeye devam edecek olan, vakit geçirmesi keyifli, kaliteli ve çok çeşitli mekanların toplandığı bir zon olmuş durumda.

Bölgede geçirdiğim hoş bir sabahtan sonra dolar bozdurma - telefon kartı almak gibi işlerimizi halletmek için şehrin merkezine gittik. O sıcakta çevrede olan turist ve işlerini halletmeye çalışan insanlar arasında bir ara durup kendi kendime gülümsedim :)Türkiye nin berelik montluk kışından, arjantinin şortlu terlikli sıcağına gelince başlarda güneş ayrı bir tatlı geliyor insana -biliyoum kendimle çelişiyorum ama olsun-

Dışarıda halletmemiz gereken işlerimiz bittiğinde artık öğlen saati gelmişti. Dayımın sevdiği bir restoran zincirine gitmeye karar verdik.  Merkezdeki salonlarında klima yeterli çalışmıyordu ve çok kalabalıktı, bu sebeple Puerto Madero daki İl Gatto restoranına gittik. Sıcaktan zayıf düşmüş bedenlerimize  bu nehir kenarında, gülümseyen servisler, öğlen menüsü ve tatlıları harika geldi.
Uzunca bir süre oturup güneşin biraz etkisini azaltmasını bekleyip, ortamın keyfini çıkardık. Ardından nehir boyunca yürüyerek zamanında liman olan, şimdi ise özellikle gastronomi alanında ün salmış, rezidans ve yüksek binalardan oluşan şehrin modern kesiminin tadını çıkardık.

Metro ve tren sistemi gayet düzgün işleyen (eskiden neredeyse her sokağından geçen raylar ile daha da gelişmiş ağa sahipmiş ama nedense tramvay yerine otobüslerin daha iyi olacağına karar veren hükümet güzelim blok taş yollar ve rayların üzerine asfalt dökmüş.. -bi yerlerden tanıdık geliyor ya neyse-. Buenos Aires metrosuna binerek (ilk aracın geçmesini bekledik ve ikinciye bindik çünkü vagonların eski olanlarından klima bulunmuyor , yenisi ikincide geldi;)) günü bitirip, şehrin biraz dışındaki apartmanlardan değil de evlerden oluşan mahallemize geldik. Gece yarısında mahallenin dondurmacısına yaptığım baskın ile kovayla aldığım leziz arjantin dondurması keyfi ile de günü noktalamış olduk..