22 Şubat 2016 Pazartesi

Kıtalar Arası Seyahat

Yolculuk Nasıl Geçti?

Peki biliyorum bundan sonra yapacağım yolculukların bunlardan çok daha kolay olmayacağını  ama bi insan oturmaktan böylesine yorulur mu yahu!
KLM nin yaptığı kampanya ile baya uygun bir fiyata aldım biletlerimi. Yolculuğum; 3 uçuş, 1 buçuk saatlik 2 aktarma ile toplam 23 saat sürdü. 6 saatlik farka geldiğim için aynı tarihte inmiş oldum.. Bu detay normalde gün algısında kayma olmaması için işe yarıyor ancak benim ilk uçuşum istanbuldan sabahın 5 inde olduğu ve havalimanına ulaşım, beklemesi ve öncesinde düzenlenen partinin de etkisiyle uyumadan çıktığım, yani günü bitirmeden başladığım bir yolculuk olduğu için yine de günleri karıştırdım :)
İlk uçuşum İstanbul dan Amsterdam a idi. Yola uykusuz çıkmanın etkisiyle direk uyudum :) Öğrendim ki KLM de yemek için uyuyanı uyandırmıyormuş.. Bu sebeple sıcak tostumu etrafımdaki peynir kokularına uyandığımda ayrıca istemem gerekti.. (yol boyunca da bu hep böyle oldu ) İkinci uçuşum asıl kısmı oluşturdu.. Kıtalar arası seyahatim Amsterdam dan Sao Paulo ya idi. Hınca hınç dolu uçakta yemekler leziz, eğlence paketi baya başarılı (yeni eski filmler, müzik, konser videoları..), insanlar sakin (yol boyu kimse wc ye gitmek dışında kalkmadı ayağa, çocuklar bile!), hostesler de güler yüzlüydü.. 3. yolculuğum ise Sao Paulo dan Buenos Aires son varış noktam olacaktı.. Bu son uçuş KLM ve AİRFRANCE ın yerel ortağı GOM ile oldu. Öncekilere göre çok daha küçük bir uçak olsa da servis ve hizmet de standartları koruyorlardı. Bir türlü iniş yapamamak dışında bir sıkıntımız olmadı çok şükür :) Tam inecekken tekrar havalanıp bir kaç şehir turu  yapmak, giriş için güzel oldu bile denebilir aslında ;)
Yol ile ilgili bir kaç not eklemek isterim;
1.si yanınıza muhakkak ektra kıyafet alın, havalandırma açıldığında uçak buz gibi olabiliyor ve kalorifer açıldığında da feci sıcaklayabiliyorsunuz.. Her türlü klima değişikliği için hazır olmanızda fayda var.
2.si bunca saat yolculuk yapacağım zaman ayakkabılarımın bana eziyet etmesinden hoşlanmıyorum  bu sebeple yanınızda uyku çorabı (THY kendi veriyor ama başka havayolları için kendiniz getirmelisiniz) bulundurun derim... Benim gibi hareket edenler uçağın içinde çoraplarımızla gezmekten gayet memnunduk..
3.sü bulutların üzerinde gökyüzü normalden çok çok daha parlak oluyor ve eğer pencere kenarında oturan siz değilseniz yada bir sebeple pencerenin perdesini kapatamıyorsanız ve yine de uyumak istiyorsanız yanınıza bir göz bandı alın! Uyku o zaman mümkün olabiliyor...
4.sü (bu notu daha önce uçağa binmemiş olanlar için söylüyorum) uçakların wc lerinde taharet musluğu yoktur. Suya kolay ulaşılabilir ama siz yine de yanınızda ıslak mendil bulundurursanız daha rahat edebilirsiniz..
5.si uçaktaki yemeklerde karşınıza ne çıkacağını bilemezsiniz.. Türk hava yolu firmaları ile yolculuk yapan türklerin bu konudaki sıkıntıları minimum olacaktır ama yine de yanınıza bir iki parça yiyecek birşeyler almanızı öneririm. Hoş ben bu konuda KLM ile yaptığım yolculukta bi iki sanviç içindeki jambonlar dışında hiç bir sıkıntı yaşamadım ama daha önceki tecrübelerimde kötü deneyimlerim olmuştu..
Seyahatimin ilk adımı olan bu yolculuk da benim için yorucu, 3 film, 2 konser kaydı, bisürü yemek ve bir sürü uyku formatında geçti gittiii :) Bakalım sonraki yolcuklarım nasıl olacak??

1 yorum: