18 Şubat 2016 Perşembe

Yola Çıkarken...

Yola Çıkarken...
3 hafta sonrası için alınan bilet ile macera kesinleşmiş olup hazırlıklar için de 3 hafta kalmıştı...
En sıkıntılı kısım, bütün gezginlerin de belirttiği gibi (rotayı çizdikten sonra) çanta hazırlama kısmısı oldu. Öncelikle bir kaç bilene danıştım; sırt çantasıyla tek başına uzun yürüyüşlere çıkan Mete bey e, yazılarını yakından takip ettiğim ve gitmeyi düşündüğüm yerleri gezmiş ve gezmeye devam eden Rotasız Reyyah a ve beni tanıyan insanlara.. Herkesin bilgi ve tecrübelerinden olabildiğince yararlandım.. Bir çok blog okudum ve sonunda kendi çantamı hazırlayabildim!
İlk değerlendirmem gereken şey mevsimsel özellikler olacaktı ve yola çıktıgım tarih ve gitmeyi planladığım bölgeler itibariyle 4 mevsim yaşayacaktım. 4000 m nin üzerine çıktığımda yaz olsa da donacağım, amazona girdiğimde kış da olsa da terleyeceğim şartlar olacağı için ideal malzemeleri belirlerken biraz zorlandım.
Sonuç olarak, bir istanbul insanı olarak kat kat giyinmenin en ideal yöntem olduğuna karar verip ana kıyafetleri yazın da kışın da kullanabileceğim şeylerden seçerek tamamlama elemanları almayı tercih ettim. Daha detaylı belirtecek olursam, yazlık bir pantalon alıp soğuk havalar için içine bir içlik aldım, 4 mevsim su geçirmez bir ayakkabı alıp yanına ek olarak angora yünü çoraplarımdan soğuk zamanlara destek aldım. Aynı şekilde uyku tulumu olarak sıcak zamanlar için bi ipek uyku tulumu ve (Mete bey in tavsiyesi ile) 0 derece için ferrino bivak tulum aldım. Normalde hostel ya da couch surfing gibi konaklamayı düşünsem de konaklama imkanlarımı esnetebilmek ve kendi malzemelerimin temizlik ve rahatlığı ile hareket edebilmek için bu mini hacimli uyku tulumlarını alıyorum..
Onun dışında eşyaları olabildiğince kendi zaten kullandığım malzemelerden seçtim. Çoğunlukla tavsiye edilen şeyler teknolojik (teknik kumaşlar gibi) malzemeler olsa da ben kendi rahat kullandığım malzemelerle hareket etmeyi tercih ettim. Pişman olur muyum zamanla göreceğiz.. Sadece son dakikada yanıma almayı düşündüğüm çekçekli sırt çantasında bir değişiklik yaptım. Kendi çantamı çok sevsem de başka bir modelin çok daha dengeli olduğuna kanaat getirip onda bir değişiklik yaptım.
Gezime 2 gün kala ne durumdasın diye soran olursa; olabildiğince herkesle vedalaşıp gerginliğimi atmaya çalışıyorum..
Kardeşim 200 şarkılık bir mp3 listesi hazırladı (48 saatlik otobüs yolculuklarımdaki yol arkadaşım olacak). Arkadaşımdan 50 tane film ve 1 dizi aldım (gezgin olmaya karar vermiş olabilirim ama ben ben olmaktan vazgeçebilecek miyim?). Özleyeceğim türk tatlarını (peynir yoğurt falan) bolca aldım yiyorum :) Teknolojik aletlerime alışmaya çalışıyorum.. 17 inç laptoptan 11.6 inçlik tablete geçmek gibi :))
Son olarak yanıma alacağım deftere acil durumlarda ulaşılacak numaraları yazdım.. Babam annem istanbuldaki konsolosluk diğer ülkelerin konsoloslukları falan defterimin bir bölümünü böyle şeylere ayırdım..
Herşeyin mükemmel olması mümkün değil biliyorum (2 gündür antibiyotikle ayakta duruyorum ve ateşler içindeyim mesela.. klasik enfeksiyon vakası gitmeden önce de kendini gösterdi) ama herşeyin bi şekilde yolunda olduğunu hissetmek güzel :)

1 yorum:

  1. Kızım, ne güzel yazmışsın, okurken bir duyguya kapıldım: bu yazıda Burcucum var, dolaysız, samimi ,kıpır kıpır . Yolun açık olsun tatlı papatyam.

    YanıtlaSil