21 Şubat 2016 Pazar

Nerden Çıktı Bu Gezi?

Nasıl diye soracak olursanız...

Rota mı daha zordu çanta mı hala karar veremiyorum :)

Bir ara kendimi internetin serin sularında boğulurken yakaladım! İlk ilk başta plan yarı memleketim Arjantini gezmek olarak başladı.. Oraya kadar gitmişken Peru ya da geçmeden olmaz, e Rio de Janerio plajlarında da bi takılmak lazım diye uzadı.. Daha sonra bu gezinin 2 aya sığmasının mümkün olmadığına karar verdim..
Çok daha sonraları 'dünya turu' fikrini aklıma sokan ' iki kadın bir dünya' nın da dediği '' biz paramız olmadığıçin dünya turuna çıktık'' ifadesindeki gibi bir sonsuzluğa uzandı gerçekler :)
Daha sonra hayatımın 6 ayını (zaman ve maddi hesap olarak belirlenmiş bir süre) Güney Amerikayı (sonrasında Orta Amerika da eklendi plana ama) gezmeye karar kıldım. Bu belirlemenin üzerine ilk hareketim -bloğumun adının çıkmasına sebep olan harekettir- pinterest e girdim ve güney amerika yazınca çıkan hoşuma giden resimleri pinlemeye başladım :) Daha sonra o resimlerin ait olduğu yerlerin nereler olduğunu araştırdım.. Renklerin Peşinde n gitmeye karar verdim kısacası :)
2. aşama haritaya bakmak oldu :) o zamana kadar hani bi genel güney amerika bilgim var sanırdım hiç yokmuş ! Bu aşamada harita üzerinden yukardan aşağıya ülkelerin adları ile önce pinterest sonra internetin sonsuz denizlerinde araştırmalar yapmaya başladım ve boğulmak üzere olduğumu o an anladım!
3. aşama geri çekilme oldu! Bu noktada bu gezi için en büyük destekçim olan Helin in doğumgünü hediyeleri konseptinde bana aldığı Pırıl Yay ın 'Latin Amerika' kitabı  ve üzerine Okan Okumuş un 'Sırt Çantalının Seyahat Rehberi'' kitaplarını okuyup onlardan notlar almaya başladım.. Özellikle seyahat rehberi gerçekten benim için tam bir rehber oldu! Bunlara ek olarak facebook ta karşıma çıkan güzel listeleri ile 'Bir Hayalin Peşinde'' nin verdiği paket bilgileri de kullanarak ilerlemeye karar verdim. Geri çekilme dedim ya.. şöyle ki araştırmanın sonu yok! ve aslında benim bu araştırma için harcadığım her gün bana vakit ve nakit kaybı gibi gelmeye başlamıştı. Bu sebeple detayları yola bırakmaya karar verip, Amerika yı yeniden keşfetmeme gerek yok diyerek herkesin tavsiye ettiği Lonely Planet in Orta Amerika ve Güney Amerika kitaplarını aldım. Bunlardaki temel bilgilerle ana rotamı belirleyerek detayları yolda araştırmaya devam edebileceğimi ve yolda da şekillendirebileceğime kanaat getirdim..

İlk planlama yöntemi olarak kendime ''aile''yi temel aldım, ne zamanki bilet fiyatlarına baktım bundan vazgeçtim, ''masraf'' ları temel alıp programı yapmaya çalışınca sonsuz bir araştırma denizinde buldum yine kendimi.. Daha sonra aslında bütün programı yaparkenki en büyük huzursuzluğumun zamanlama olduğuna karar verdim. Ve elimdeki bilgilerle gitmeyi düşündüğüm zamanlar içerisinde (en uygun zamanlara denk gelemiyordum zaten biliyorum) 2. en ideal zamanlarda ülkeleri işaretledim..
ve tadaaaa!!!
En uygun rotanın bi tık daha pahalı olsa da Buenos Aires gidiş dönüşü olduğunu belirledim! Gezi yi Arjantinden başlatıp, Arjantinde bitirerek bir rota çizdiğimde bir çok soru işareti kendiliğinden çözüldü ve gerisi çorap söküğü gibi geldi... Bir nevi ;)
Ailem le geçirmek istediğim vakti daha kolay kontrol altına alabilip, kardeşimin değişiyle ilk Türkiye den çıkma stresini yine evimde atıp programları yapmak için vaktim yetmeyecek düşüncesini ise Arjantinde kurulu bir düzene gidiyor olduğum için ordan vakit kazanacağımı düşünerek böyle bir karar verdim.. Yanısıra Patagonia yı hala en ideal sezonunda iken, Rio de Janerio yu hala yaz tatili sezonunda iken, paskalya bayramını Honduras ın kutlamaları ile geçirebilme imkanı bulabilecektim..

Planın tam olarak nasıl nasıl diye soranlara burdan bir rotam olduğunu ama bunun net bir plan olmadığını belirtmek isterim.. Plan yolda kafama göre şekillenecek.. Karşıma çıkan fırsatlar ve kişilerle renklenecek diye umuyorum :) Şimdilik bir rotam var ve bu da hiç bir şeyi net olmamakla birlikte;
Arjantin (Patagonia ve Buenos Aires) - Uruguay - Brezilya -(Venezüela -Panama) - Costa Rica - El Salvador - Guatemala- Honduras - Belize - Meksika -(Küba) - Kolombiya - Ekvator - Peru - Bolivya - Şili - Arjantin (Salta, Cordoba ve Mendoza)
şeklinde şimdilik..
Bakalım dönüşte nasıl bir rota ile dönmüş olacağım hep birlikte görelim!

1 yorum: